Service Manager Emissievrij Vervoer

Heliox B.V. in Best (ca. 40 medewerkers) specialiseert zich in het ontwikkelen
en leveren van geschakelde vermogensomzetters voor toepassingen in de markten Solar, Consumer Electronics, Industry & Medical en Automotive. De Automotive unit heeft een innovatief concept ontwikkeld, waarmee een elektrische stadsbus met een
snellader van 30 tot 800 kWh binnen vijf minuten kan worden opgeladen. Steden binnen de EU hebben de ambitie om snel (vóór 2025) emissievrij openbaar stadsvervoer te realiseren.  Door haar nauwe samenwerking met o.a. busproducenten en infra technische partijen en de technologische voorsprong biedt Heliox hiervoor de beste totaaloplossing.  Met succesvolle referentieprojecten in Keulen en Helsinki en door pro actieve commercie komt de markt in een stroomversnelling.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het managen van de service activiteiten, in nauwe samenwerking met Customer Project Managers. Je stuurt een gemotiveerd team van vier service engineers aan. Deze mensen worden ingezet op FAT (Factory Acceptance Test), installeren/commissioning en SAT (Site Acceptance Test), 3e lijns service (de moeilijke service gevallen). Je moet zelfstandig de WOW via o.a. werkinstructies opzetten en introduceren.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor spareparts (zowel vanuit eigen magazijn als bij onze toeleveranciers) en het afsluiten van servicecontracten.

Heliox zoekt een pragmatische en proactieve servicemanager met implementatiekracht en interesse in duurzame energie en e-mobility, die complexe en meerdere acpecten van service tegelijktijdig kan overzien. Deze service aspecten zijn:

1. Genereren documentatie ten behoeve van service (1e en 2e lijns, de eenvoudigere gevallen).
– Installatie manual
– Gebruikers manual
– Maintenance Manual
– Preventief onderhoud
2. Houden van trainingen voor nieuwe klanten incl de trainingsmanual, documentatie en certificaten
3. Opzetten en onderhouden van spareparts magazijn
4. Opzetten en onderhouden van installed base database
5. Contracteren partijen ten aanzien van:
– Backoffice (via OCCP) voor 1e lijns hulp
– Service organisatie voor 2e lijns hulp
– Contracten met klanten voor 3e lijns hulp

Je profiel

– Afgeronde technische hbo opleiding, bij voorkeur in de richting elektrotechniek, met kennis van HW en SW, grotere installaties en kastenbouw
– Minimaal drie jaar succesvolle ervaring als service manager in een high tech omgeving.
– Ervaring met het aansturen van service engineers.
– Gedreven om resultaten te behalen
– Ervaring met stakeholdermanagement en elektrotechnische infrastructuur.
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, Duitse taal is een pré.    .
– Creatief, gedisciplineerd & gestructureerd maar ook flexibel, stressbestendig, proactief en resultaat gericht
– Woonachtig op bereisbare afstand van Eindhoven en bereid af en toe te reizen binnen Europa.

Heliox biedt de kans om bij te dragen aan de vergroening van de economie, te werken met vooruitstrevende en hoogwaardige techniek en een geweldig product. De mogelijkheid om nauw betrokken te zijn bij innovaties, die onze toekomst gaan bepalen. Samenwerken met gerenommeerde partners in een internationale en snel veranderende markt in de pioniersfase. Een platte organisatie, met een track record in high tech ontwikkelmarkten en ruimte om te investeren in innovatie. Een gedreven team met betrokken en hoogopgeleide medewerkers en passie voor ontwikkeling. Goede arbeidsvoorwaarden.

Latest Projects